Univerzita vydala novou propagační brožuru


Propagační publikace Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem není otřepaná, neosobní ani nudná. Naopak, je plná inspirujících příběhů, nadějí a života. A taky není sebestředná. Poctivě rozděluje pozornost věnovanou sobě s pozorností tomuto kraji a jeho lidem.

Brožura nese hrdý název #myjsmeujep a představuje příběhy lidí z univerzity. „Naším úmyslem bylo posunout se od prezentace neosobní instituce k prezentaci osobností, lidí, o kterých je zatím slyšet především lokálně, ale kteří jsou právě pro univerzitu a Ústí nad Labem těmi, kdo aktivně tvoří budoucnost,“ vysvětluje prorektor pro vnější vztahy Pavel Doulík.

Úmyslná „odbočka“ od těch nejznámějších osobností UJEP a snaha představit i další tváře univerzity, vědy, umění, sportu a vzdělávání v Ústeckém kraji, ukazuje univerzitu v její každodennosti, v detailu a zároveň celku. Tato odbočka však není stoprocentní, v brožuře naleznete i známá jména univerzitních absolventů, kteří již ve světě zazářili.

„Také jsme chtěli upozornit na propojení univerzity a lidí, kteří tu působí, se zajímavými místy ústeckého regionu a probudit zájem o studium a spolupráci na univerzitě v krásném kraji s velkým potenciálem,“ zdůrazňuje Anna Škopková, autorka textů a koncepce nové brožury.

Druhým nepřehlédnutelným znakem brožury je množství použitých hashtagů a odkazů. Tím je doslova přenesena z papíru do online prostředí a provázána s moderními způsoby komunikace, které se odehrávají především ve virtuálním prostředí na sociálních sítích a internetu.

„Využití hashtagů a odkazů k dalšímu samostatnému vyhledávání informací považujeme za zásadní posun v textové komunikaci. Čtenářům tak dáváme najevo důvěru v jejich schopnost dohledat si informace samostatně a zároveň jim ponecháváme svobodu v tom, na co konkrétně se soustředí. Nechtěli jsme své publikum zahltit zbytečnými informacemi, které jsou dnes odkudkoli k dispozici na jedno kliknutí. Navíc jsme tak ušetřili i spoustu místa a mohli si dovolit vytisknout publikaci na kvalitní materiál Munken, šetrný k životnímu prostředí a ověnčený mnoha certifikáty,“ vysvětluje Anna Škopková.

Odkazy do online prostředí (v podobě hashtagů # a odkazů @) jsou hojně rozsypány po celé publikaci a lákají čtenáře k objevování míst a nejrůznějších aktivit spojených s osobnostmi UJEP. Tato forma komunikace sleduje také další cíl, kterým je ukotvení představy univerzity a Ústí nad Labem jako zajímavého místa z hlediska společenského, kulturního i vědeckého.

„Logickým dalším krokem je tedy přenesení formátu publikace do online podoby a její propojení s dalšími projekty komunikačního mixu univerzity. Touto formou i cestou propagace univerzity chceme vstoupit do roku 2021, kdy budeme slavit 30 let od založení, a více se zaměřit na Příběhy UJEP (pribeh.ujep.cz) propojené s inspirativními místy kraje,“ upozorňuje prorektor Doulík.

Publikace #MYJSMEUJEP vznikala vlastními silami UJEP, bez pomoci reklamních agentur a za využití interních zdrojů. Její grafická podoba, dokumentující progresivní styl grafického ateliéru GD2 FUD UJEP, evokuje vizualitu osobního alba důležitých momentek a vzpomínek. Tím může být čtenáři blízká i sympatická. Stojí za ní Jáchym Moravec, student Fakulty umění a designu UJEP. Autorkou zejména profilových fotografií je absolventka FUD UJEP Lenka Bukačová, zatímco pod mnoha fotografiemi míst z kampusu UJEP a Ústeckého kraje jsou autorsky podepsány další osobnosti – studenti a absolventi – univerzity severu.